چاپ        ارسال به دوست

ثبت نام بیش از 50 درصد دستگاه‌های اجرایی کشور در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، دکتر رمضانعلی صادق زاده در همایش سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پیش از ظهر امروز در محل آن سازمان برگزار گردید، اظهار داشت: از حدود 5 هزار دستگاه اجرایی کشور حدود 3 هزار دستگاه در سامانه ستاد ثبت‌نام کرده‌اند و مابقی نیز موظف به ثبت‌نام در این سامانه هستند.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: در استان فارس نیز از حدود 450 دستگاه اجرایی 207 دستگاه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) ثبت‌نام کرده‌اند. وی بیان نمود: این سامانه شفافیت، رقابت‌پذیری و بهره‌وری معاملات را افزایش می‌دهد و در کاهش زمان انجام معاملات به ویژه در مناقصه‌ها و مزایده‌ها نیز نقش مهمی دارد. دکتر صادق‌زاده با بیان اینکه معاملات محرمانه مثل معاملات دستگاه‌های دفاعی و معاملات کمتر از 10 درصد معاملات کوچک نیازی به ثبت در این سامانه ندارند، خاطرنشان کرد: معاملات تا سقف 22 میلیون تومان شامل معاملات کوچک می‌شوند که 10 درصد این معاملات 2 میلیون و 200 هزار تومان است بنابراین معاملات کمتر از این رقم نیاز به ثبت در سامانه ندارد.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه، در خصوص دیگر پروژه‌ها و اقدامات این مرکز افزود: حدود ۱۵۰ هزار شرکت حقوقی در فضای مجازی به کسب و کار اینترنتی می‌پردازند که تاکنون ۳۰ هزار فروشگاه نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند. با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب فروشگاه مجازی و محل فعالیت آنها مشخص می‌شود تا از این طریق اعتماد مشتریان به این نوع کسب و کارها افزایش یابد.
وی افزود: توصیه ما به مردم این است که هنگام خرید کالاها و خدمات از فروشگاه‌های مجازی به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی توجه داشته باشند تا از این طریق با اطمینان و آسودگی خاطر بیشتر خرید خود را انجام دهند.
دکتر صادق زاده در پایان،‌ درخصوص سامانه جامع تجارت الکترونیکی افزود: 5 سامانه تجارت داخلی، تجارت خارجی، شناسه کالا، کد رهگیری و انبار تحت عنوان این سامانه جامع راه‌اندازی می‌شود که این سامانه‌ها از جمله ابزارهای مهم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شوند. در راستای پیاده سازی کامل این چرخه، ثبت‌ کالا‌های وارداتی از طریق سامانه انجام می‌شود و مدارک مورد نیاز از جمله کارت بازرگانی بررسی و مبادلات بانکی نیز به طور الکترونیکی انجام می‌شود و پس از ورود کالا فاکتورها و مدارک ترخیص کالا توسط گمرک صادر می‌شود و سپس کالای وارداتی به انبارها منتقل و در ادامه زنجیره توزیع به دست مصرف‌کننده می‌رسد.


١٦:١٦ - يکشنبه ٢٥ تير ١٣٩٦    /    شماره : ٤١    /    تعداد نمایش : ٣٣٦