وظایف:
1) تهیه و تدوین سیاست ها، خط مشی ها و راهبردهای مربوط به توسعه، ترویج و آموزش
تجارت الکترونیکی
2) آگاه سازی عمومی و فرهنگ سازی تجارت الکترونیکی از طرق مختلف
3) راهبری فعالیت های آموزش و ترویج تجارت الکترونیکی و ارائه آموزش های لازم
به گروه های هدف در سطح کشور
4) تهیه برنامه های آموزشی جهت پخش در رسانه های مختلف از قبیل صدا و سیمای
جمهوری اسلامی ایران در جهت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ تجارت الکترونیکی
5) پیگیری و ایجاد تسهیلات لازم در جهت آشنایی مدیران با مفاهیم و کاربردهای
تجارت الکترونیکی
6) فرهنگ سازی و آموزش جهت توسعه و ترویج استفاده از تجارت الکترونیکی در
فرآیندهای کسب و کار مبتنی بر استانداردهای ملی و بین المللی
7) برنامه ریزی، مطالعه، بررسی و تدوین دوره های آموزشی مرتبط با وظایف مرکز
جهت آشنایی و ارتقاء سطح آگاهی و دانش کاربران تجارت الکترونیکی در سطح کشور
8) بررسی و انجام مطالعات تطبیقی فعالیت های آموزشی مراکز تجارت الکترونیکی در
کشورهای توسعه یافته به منظور استفاده از آخرین اطلاعات و تجارب و امکانات آنها
9) ارزشیابی و نظارت بر دوره های آموزشی مؤسسات آموزشی مرتبط با وظایف مرکز
10) طراحی و بهره برداری مؤثر از فناوری های نوین آموزشی و ترویجی
11) انجام امور لازم در راستای همکاری و یا پرورش مدرسین مجرب در حوزه تجارت
الکترونیکی در سطح کشور