چاپ        ارسال به دوست

تسهیل اعطای اینماد به مشاغل خانگی/ دارندگان مجوز مشاغل خانگی نیازی به دریافت پروانه کسب مجازی ندارند
اطلاعیه:

تسهیل اعطای اینماد به مشاغل خانگی/ دارندگان مجوز مشاغل خانگی نیازی به دریافت پروانه کسب مجازی ندارند

تسهیل اعطای اینماد به مشاغل خانگی/ دارندگان مجوز مشاغل خانگی نیازی به دریافت پروانه کسب مجازی ندارند

در ادامه تسهیل فرایند اعطای اینماد، با پیشنهاد مرکز تتا، تصویب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعطای اینماد به مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون نیاز به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، پیرو مصوبه جلسه 47 ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مبتنی بر پیشنهاد مرکز تتا و ابلاغ آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای اخذ اینماد در رسته‌های مربوط نیازی به دریافت مجدد پروانه کسب از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی نخواهند داشت.

موضوع دریافت مجوز جدید از اتحادیه صنفی توسط مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال‌های اخیر از موضوعات پرچالش بین بخشی بوده که بعضاً در جلسات مختلف مطرح و مورد اعتراض کسب‌وکارهای اینترنتی قرار داشت و از جهت الزام به تعدد دریافت مجوز از چند دستگاه مطلوب نبود. در راستای سیاست‌های کشور در زمینه تسهیل صدور مجوزها و بهبود محیط کسب‌وکار، پیشنهاد رفع این مشکل از سال گذشته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و با پیگیری‌های انجام‌شده بالاخره در جلسه 47 ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تصویب و طی نامه شماره 199608 مورخ 1401/9/6 توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ گردید که با هماهنگی‌های انجام‌شده اخیراً اجرایی شده است.

به این ترتیب مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور هنگام دریافت اینماد در رسته‌های مرتبط، الزامی به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی نداشته و صرفاً با ثبت اطلاعات مجوز مشاغل خانگی و استعلام برخط از وزارتخانه مذکور، به صورت کاملاً سیستمی ظرف حداکثر چند ساعت اینماد به آن‌ها اعطا خواهد شد.

بدیهی است فعالیت‌هایی که ماهیت مجازی داشته و معادلی در رسته فعالیت‌های مشاغل خانگی ندارند و یا طبق ضوابط اختصاصی ابلاغی دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر اصناف الزام به دریافت پروانه کسب مجازی دارند، همچنان نیازمند دریافت پروانه کسب مجازی از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی خواهند بود. این موارد نیز طبق گروه‌بندی کالا/خدمت سامانه اینماد شامل 7 موارد زیر است:

- حمل‌ونقل زمینی مسافر درون شهری- هوشمند

- حمل‌ونقل زمینی بار (درون شهری)- هوشمند

- بستر درج آگهی

- بازاریابی شبکه‌ای

- آموزش در محل

- حراج کالا (مزایده برخط)

- فروش طلا و جواهر


١٢:٤٠ - شنبه ٦ خرداد ١٤٠٢    /    شماره : ٥٩٠    /    تعداد نمایش : ٤٥٦١