چاپ        ارسال به دوست

تجارت الکترونیکی، بستری برای رشد اقتصاد دریا
تجارت الکترونیکی، بستری برای رشد اقتصاد دریا

تجارت الکترونیکی، بستری برای رشد اقتصاد دریا

نشست هم‌نشینی تجارت الکترونیکی دریایی با حضور مقاماتی از شورای‌عالی صنایع دریایی کشور، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و جمعی از فعالین و متخصصین کسب‌وکارهای الکترونیکی و صنایع دریایی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، نشست هم‌نشینی تجارت الکترونیکی دریایی با حضور محمدمهدی سالاری، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور دریایی و رئیس دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی کشور و امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و جمعی از فعالین و متخصصین کسب‌وکارهای الکترونیکی و صنایع دریایی کشور، دوشنبه 30 بهمن 1402 به میزبانی دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی کشور برگزار شد.

رئیس دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی با اشاره به اهمیت حوزه تجارت الکترونیکی به‌عنوان پیشران توسعه صنایع دریایی گفت: سهم اقتصاد دریا از اقتصاد ملی ما ۲ درصد است که باید تلاش کنیم این رقم به بیش از ۱۰ درصد برسد.

وی افزود: در دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی کارگروه‌های تخصصی را در حوزه‌های مختلف اقتصاد دریا فعال کرده‌ایم تا طرح‌های پیشران برای ارتقای سهم اقتصاد دریا را معرفی و اجرا کنند.

سالاری عنوان کرد: به دلیل تحریم‌های ظالمانه و ساختار سنتی صنایع دریایی، استفاده از بستر تجارت الکترونیکی بهترین راه ورود ما به بازارهای بین‌المللی است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز در این نشست ضمن اشاره به رشد بیش از ۷۰ درصدی در تجارت الکترونیکی در سال ۱۴۰۲، آن را با توجه به ظرفیت‌های کشور ایران کافی ندانست و افزود: در برنامه‌ راهبردی تجارت الکترونیکی کشور که متناسب با برنامه توسعه هفتم تعریف شده است، یکی از اصلی‌ترین محورها، توسعه بازارهای جدید برای حضور کسب و کارهای تجارت الکترونیکی است.

امین کلاهدوزان ادامه داد: بازار کالا و خدمات در پهنه دریا جزو همین بازارهای خاموش بوده و از ظرفیت‌های آن در تجارت الکترونیکی استفاده نشده است.

در ادامه این نشست علیرضا جاوید عربشاهی رئیس کارگروه تخصصی تجارت الکترونیکی و کسب‌وکارهای دیجیتالی دریایی شورای‌عالی صنایع دریایی به بیان اقدامات کارگروه تجارت الکترونیکی دریایی از ابتدا تا کنون پرداخت و عنوان کرد: کارگروه تمام تلاش خود را جهت ایجاد بستری مناسب جهت ورود تجارت الکترونیکی به این صنعت و معرفی ظرفیت‌های کسب‌وکارهای الکترونیکی و فرصت‌های ورود آن به صنایع دریایی انجام می دهد.

در ادامه نمایندگان کسب‌وکارهای اینترنتی حاضر در هم‌اندیشی به ارائه پروژه‌های پیشنهادی خود به‌منظور نفوذ تجارت الکترونیکی در صنایع دریایی پرداختند.


١٠:٠٠ - پنج شنبه ٣ اسفند ١٤٠٢    /    شماره : ٦٥٣    /    تعداد نمایش : ٢١٤٢